Societate
2 iul. 2025
Timp de citire: 3 minute
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat finalizarea studiului de fezabilitate pentru unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de infrastructură urbană din Bucureşti: reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Şoseaua Pipera. Investiția, în valoare de peste 105 milioane de euro, are ca obiectiv deblocarea traficului din nordul Capitalei.
„Astăzi pot să dau o veste bună: am finalizat și recepționat studiul de fezabilitate și demarăm licitația pentru proiectare și execuție lucrări", a transmis Stelian Bujduveanu luni, 23 iunie, pe pagina sa de Facebook.
Primarul interimar a precizat că documentul va reprezenta baza pentru întregul proiect de infrastructură. După aprobarea în Consiliul General al Municipiului București, proiectul va putea intra în procedura de licitație pentru desemnarea constructorului care se va ocupa de proiectare și execuție.
„Știu că vreți soluții eficiente pentru fluidizarea traficului. Zi de zi, văd cât de mult ne afectează traficul din București. Tocmai de aceea, lucrez la un proiect în care cred cu adevărat: reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Șoseaua Pipera. Este unul dintre cele mai complexe și importante demersuri de infrastructură urbană în care m-am implicat până acum", a explicat Bujduveanu.
Investiția de peste 105 milioane de euro vizează transformarea completă a uneia dintre cele mai aglomerate zone din nordul Capitalei, cu un termen de finalizare estimat la aproximativ 3 ani.
Planul Primăriei Capitalei include o serie de intervenții majore menite să îmbunătățească semnificativ circulația rutieră și pietonală:
Printre intervențiile majore se numără lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu, o arteră intens circulată în fiecare zi, și construirea unui nou drum care leagă Șoseaua Pipera, bulevardul Dimitrie Pompeiu și strada Fabrica de Glucoză.
Proiectul prevede extinderea rețelei de tramvai și conectarea liniilor 16 și 36 la linia 5, cu un nou traseu către bulevardul Barbu Văcărescu. Această intervenție va îmbunătăți semnificativ transportul public în zonă.
Va fi construită o pasarelă pietonală hobanată, care să traverseze în siguranță infrastructura rutieră și linia de tramvai, asigurând deplasarea sigură a pietonilor.
„Obiectivul nu este doar să fluidizăm traficul, ci să creăm un spațiu urban în care metroul, tramvaiul, bicicleta și mersul pe jos să se completeze armonios. Îmi doresc o zonă sigură, conectată și modernă", a afirmat primarul interimar al Capitalei.
Această abordare integrată a mobilității urbane urmărește să transforme zona într-un model de dezvoltare sustenabilă pentru întreaga Capitală.
Zona Dimitrie Pompeiu – Pipera este cunoscută ca una dintre cele mai aglomerate din București, în special în orele de vârf. Reconfigurarea acestei zone ar putea avea un impact major asupra fluidizării traficului din întregul nord al Capitalei.
Proiectul vine în contextul în care autoritățile locale caută soluții pentru problemele cronice de trafic cu care se confruntă bucureștenii zilnic.
Următorul pas în implementarea proiectului este prezentarea studiului de fezabilitate în Consiliul General al Municipiului București pentru dezbatere și aprobare. Odată obținut avizul consilierilor, va fi lansată procedura de licitație pentru selectarea companiei care va realiza proiectarea și execuția lucrărilor.
Durata estimată de 3 ani pentru finalizarea lucrărilor face din acest proiect una dintre cele mai ample investiții în infrastructura rutieră din ultimii ani în Capitală.
Acest proiect se înscrie în eforturile mai ample ale administrației locale de modernizare a infrastructurii bucureștene și de îmbunătățire a calității vieții în Capitală. Investiția de 105 milioane de euro reprezintă una dintre cele mai substanțiale alocări pentru infrastructura de transport din ultimii ani.
Reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu ar putea servi drept model pentru alte zone din București care se confruntă cu probleme similare de trafic și de infrastructură urbană inadecvată.